torsdag 2. mars 2017

Når det postive i livet skal seire!

                                 

Etter å ha funnet en ny blogg i går, har jeg innsett at det finnes en del positive ting i livet også.
Man må lære seg å leve i nuet å sette pris på små ting i hverdagen. Små ting for meg kan være noe så banalt som interiør . Det er utrolig hvor mye farge og det rundt deg kan påvirke humøret mitt! Ny plante, en duk eller et putetrekk... Selv om psyken og helsa har vært litt skakk kjørt i februar så gjør jeg som frujacobsen.no og vektlegger ulike ting som jeg husker som utmerket seg fra februar.
                                                                     

Beste kjøp

Kanskje ikke det beste og mest nødvendige, men trolig det som gjorde meg i godt humør. men det var altså et putetrekk fra kremmerhuset, Det passet perfekt med de ensfargete jeg kjøpte før jul. Også den nye turbuksa fra Jotunheim. Kjøpt med gavekort fra tidligere sjef. Digg passform og god pris!

 Opptur

 
Sola er tilbake og med det lysten til å gå ut. Mestringsfølelsen av å ha ski på beina å ikke falle i nedoverbakke! Reiste med storebror på tur til Fauske og Dorro for litt kvalitetstid.
Deilig for begge to. Ekstra bonus var at det ble litt kjæreste tid også
 
 

 Nedturer

Storebror ble syk på bursdagen og hele den uken. Så fikk æ manneinfluensa.. trodde jeg skulle dø et par ganger og delte villig ut bilen til mine etterkommere. Samtlige takket nei til tilbudet..snodig ! Også var det alle disse tankene som styrer meg litt meget og jeg ser at de rundt meg får gjennomgå pga. min usikkerhet. Nå blir det grønne tanker å skjepings! 
 

      Beste sang på øret

        Ed Sheeran - shape of you
           Maroon 5- Dont wanna know
      Clan bandit,anna marie og sean paul- Rockabye

 

  Mat opplevelse

Jeg skal innrømme at jeg er gla i mat, jeg liker å lage den og liker prøve nye ting. Jeg elsker mat program. Alt fra kakekrigen til masterchef junior. Idas fristelser er jeg også innom, å her end dag var det søtpotetsuppe med ostebrød. Med stor iver lastet jeg ned oppskrifta, handlet og kastet meg på oppgaven! Ostebrødet ble knall...Suppa derimot, nånei den må oppgraders til spiselig nivå. Den falt sikkert i smak hos andre
I mitt hus derimot..nope! Konsistensen ble bra og jeg var strålende forøyd. De øvrige ingrediensene ble tatt i og da var det gjort! Som et godt forbilde jeg er når det kommer til mat tok jeg ei god skje, svelget å tenkte: ikke svarte om jeg skal nyte denne å spise hele greia. Gutta ser på maten, ser på meg og hverandre hvorpå storebror spør: eh..mamma... har du kokt skoleboller?
Hva skal dette være? Ja hva skal det være?
Joda, det skulle være søtpoteter, kraft fra høne, ingefær, chili og kokosmelk. Det var det også, men noe med blandingsforholdet stemte ikke helt med mine og barnas smaksløker. Det ble egg og bacon den dagen. Men jeg gir ikke opp og prøver en gang til med litt forbedring..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

koselig om du legger igjen en vinglete kommentar:)