søndag 2. januar 2011

et nytt år, nytt håp..

Vi tok farvel med Pepperkake huset igår.. guttene hamret løs og koste seg i øyeblikket. vi har fremdeles jul her i huset og tenker det får bli til helgen. Da er jeg ferdig med eksamen og har "bare" en haug med obdervasjonsoppgaver igjen. Det nye året byr selvfølgelig på en del håp om nyttårforsett,meeen vi får se hvordan det går. Jeg skal i alldall passe på tennene mine! det blir regel nummer en! tanntråd,fluorskyll og tenk før jeg putter snop i munnen.. Ja det høres ut som en god plan! :) Bare så synd at  det eneste jeg tenker på nå er potetgull!!? låter ikke bra.

Ellers har jeg store planer om å få malt den trappa (har jo tross alt kjøpt malingen),pusset opp gang,gjesterom og garderobe. Samt at uteområdet MÅ gjøres ferdig til våren.. Ja, da var vel det året i boks tenker jeg? Men jeg må ærlig innrømme at jeg har 1000 andre drømmer som jeg vet ikke blir gjennomført, slike som å bygge diger altan, bytte dør i stuen, bygge vaskerom i kjelleren,lage verandadør på linus sitt rom med diger veranda som kan fungere som carport,male skyvedøren mellom stue og spisestue( eller kanskje bare sette inn dobbel glassdør? Jaaa!! :),  Også var det de mørke takene nede, de skulle vært hvite,det samme skulle vinduskarmer på kjøkkenet.. Hvorfor i hule gjorde man ikke det da man malte kjøkkenet når vi skulle flytte inn; for 8 år siden???  Også peisen da,den jækla store peisen som står der som et monster og ber om å bli renovert. om noen tar seg av mine pensum oppgaver,ja da skal jeg male og ordne hele 2011!!

Puh, sånn, nå var mine ideer og drømmer luftet ut til dere, istedet for til mannen.. som river seg i håret og tror jeg har tørna hver gang jeg bare lufter alt som gjenstår...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

koselig om du legger igjen en vinglete kommentar:)