tirsdag 21. mars 2017

ut av boksen..pittelitt skummelt...

Nei nu skal dåkk altså tru ka denne knetta har foretatt sæ sia sist..hold dåkker fast! Æ har vært å levd farlig i Oslo byen! Ikke bare har æ reist med storfly aleina, tatt verdens lengste rulletrapp med god hjelp av en fremmed mann! Samme mann som ba mæ om å husk å pust halvveis i trappa, svimte æ av så måtte han sleng mæ av nederst fordi han måtte rekke en buss! :)

Æ tok buss aleina tell et sted æ ikke visste hvor va! Takk og lov at bussjåføren visste kor vi skulle ellers hadde æ hatt et problem. Ble henta og fikk være med ei venninna og hennes familie, inkl verdens finaste og einaste gudmor gutt. Tenk at det æ aldri har besøkt dem?!
Tenk at æ aldri har reist tell hovedstaden før det hadde gått 23 år!
Koffør..ja det e eg usekker på..redsel, økonomi, ikke prioritert? Det spella ingen rolle nu, eg kom meg frem og har kost meg masse!

Når man inntar en storby med store ambisjoner om seriøs shopping og ender opp med en genser og en hettejakke på salg..ja da begynner man å undre litt. Æ og venninna mi undret oss over om vi hadde blitt for gammel for hele opplegget. Vi endte opp på lekebutikka og fant fine ting som hadde passet ungene fremfor oss. Vi ligg liksom mellom to epoker, vi e for gammel for mange kleskjeder som spella høg musikk og har sære plagg. Men så va vi  for ung for voksenbutikkene og  kjedene som Cubus, h&m, Lindex..ja de seila vi gjennom fordi dem ikkje innbyr til så mykkje og kroppan vårres passa en fjerde del. Å for ikkje å snakk om det arbeidet det tar å velte av seg klean  for å prøve et plagg som tar deg enda lenger ned på selvtillit skalaen når man sitter fast i toppen på grunn av puppan, eller at toppen er for kort eller lager små hoppbakker på magen i profil.. ja da tar man seg ikke bryet å ender opp å kjøper sokker i stedet!


Etter shoppe fadesen på fredag og en runde å polet, kom kjæresten. Støttekontakten min dro hjem og kjæresten måtte ta ansvar  vise at han hadde vært i storbyen før. lørdag ble det sightseeing på høyt plan før vi inntok en koselig restaurant med et vennepar.




Eg min tulling eg spiste lofotskrei, i Oslo!? Jaujau, det va en eksotisk opplevelse..kem i huin tar kokos på en skrei!? Å at på tell lime og appelsin? joda men med vin i glasset gikk det ned å æ kunne konstanter at æ hadde gått ut av boksen atter
engang denne helga. For ikke å snakk om at æ gikk på rød mann...som ho sa sjøl, nu e vi heilt kreisi!!

Søndag ble det kos og oppladning tell hjem turen å en lang periode uten kjæresten.Eg sett igjen med et herlig minne og et bevis på at eg kan, at eg mestra ting berre eg får litt veiledning og støtte fra dem rundt meg..Ja også han fremmede mannen på Gardemoen. Eg gikk ut av den trygge boksen som kjæresten min ofte referer tell..
Tenk eg tok rulletrapp og gikk på rød mann! Weee. klapp på skuldra!
 
 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

koselig om du legger igjen en vinglete kommentar:)