tirsdag 7. mars 2017

Hvordan ville livet vært uten kjennskap til en datanerd?

Føler du noen gang at din datamaskin er sur? At han liksom har stått opp på feil fot og bestemt seg, for at i dag er dagen da jeg skal gjøre dagen din vanskelig.
Jeg skal slette filer, låse meg, gå i svart av sinne og bare gjøre ting på sin helt egen måte? 3 timer brukte vi i går på knote ned en cv.
Her skulle man i utgangspunktet bruke en mal far Word.. Men den ville ikke gjøre det jeg ville.
Og når eleven er smartere enn deg på data og spør om man trenger litt hjelp da kjenner man litt på mestringsfølelsen og den var ikke på topp der da...Du har egentlig oppdaget det underveis, de sitter der å gnur i setet og vil bidra, hvorpå de stadig forteller... unnskyld kan jeg? Også tar de liksom over..
 


De tar stuper over tastaturet  og super trykker på bokstaver og koder slik at maskinen gjør en masse greier i en rasende fart. Jeg kan ikke disse hurtigkoblingene, heller ikke snarveiene men jeg kan litt. Men tydelig vis ikke nok.

Det blir slik som med mobilen.. jeg er helt avhengig av den, både pga. kommunikasjon men også fordi jeg bruker mye kamera og facebook. Det er jo viktig å holde seg oppdatert på bygdesladret..:) Etter en lang periode med beskjed fra fb om at den måtte oppdateres så tok jeg steget ut av den trygge boksen å startet prosessen trykket ja og ok som om jeg visste hva jeg holdt på med..
Etter det har den helt til i går oppført seg like muggen som pc'en på jobb.

Sur, treg og vrang. Henger seg opp og vil ikke det jeg vil. Så i går måtte jeg krype til dataeksperten på den lokale butikken å be om hjelp. Joda han oppdaterte, avinnstallerte og reinnstalerte og ryddet litt.Vips hadde alt forandret seg på telefonen, til det bedre..så nå er jeg ajour igjen. halleluja!
 
 
Takk og lov for datanerdene...uten dem hadde min verden gått i grus!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

koselig om du legger igjen en vinglete kommentar:)