fredag 31. mars 2017

Hva ville livet vært uten venner?


Jeg er av person utadvendt og tar kanskje ikke meg selv så høytidelig. Det er nok litt av grunnen til at mitt nettverk er slik det er. Jeg har venner i ulike kretser og miljøer. Men man kan likevel føle seg alene i hverdagen. Når ting er vanskelige og oppgaver og hindringer i veien gjør mye uoverkommelig. Enten skyver jeg problemet bort å håper det ordner seg, eller så blir jeg desperat og stresset fordi jeg er nødt til å ta ansvar.
Jeg har etter hvert lært at venner stiller opp, det er etter at jeg ble alene at man ser hvilke venner som er mine nærmeste og som tar meg for meg, uavhengig av om det er hjelp jeg trenger eller byr på en kopp kaffe.

Noen er veldig nære og vi omgås flere ganger i uken mens andre bor lengre bort å vi møtes når vi kan. Nå har mars vært venninne måneden og jeg har masse minner jeg kan nyte å kose meg med fremover.
Minner med venner jeg verdsetter høyt og prøver å sette av tid til. Slike venner er bla annet de jeg studerte med og som på merkelig vis fikk meg gjennom studier med å bare være til.  
Venner jeg kan være meg selv med. Vi trengte påfyll av hverandres dårlige humor nettopp fordi vi er så like og verdsetter hverandres selskap høyt. men så blir vi jammen meg litt rare også og tenker lite på at det er andre rundt når vaffelpressa og dialekter og påfunn tar fullstendig overhånd...

 
 
Så var det VM helga, årets happening i Svolvær, der folk fra ulike land kjemper om å kapre den største skreien i Lofothavet. Der det yrer av liv og alle går med sydvest som den naturligste greie. Der folk man knapt vet bor i byen plutselig kommer ut fra hulene sine og er sosiale. eller der utflytta svolværinger dukker opp fra intet og er med på moroa. Folk tar seg tid til å være en del av dette på ulike måter. Enten via dugnad, på jobb eller bare deltar for det sosiale. jeg ligger under den siste kategorien. Bare pga moroa!
Å du så gøy det er å bare nyte atmosfæren i et øl telt der alle plutselig er super hyggelige. Mulig det kommer av at jeg drakk vin at jeg syns folk var så hyggelige. Jeg møtte kjente fra flere år tilbake, koste meg med gode venner i min omgangskrets og ble kjent med nye. 
 
 
Nå er det straks april.
Får komme med en rapport over mars måned og håpe
april blir like bra og innholdsrik som denne!
Gooo helg godt folk!
 
 

 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

koselig om du legger igjen en vinglete kommentar:)