onsdag 10. mai 2017

når værgudene hopper over en årstid!

Hva skjedde med våren i Lofoten? Tror værgudene hoppet over våren og tenker, neida vi smeller heller til med sommer et par dager i juli, nodlendingene tåler såpass
Ikke nok med at nyhetene glemmer denne delen av Norge til tider og roper over seg når snekaoset er komplett for sørlendingene...så solgte de et år  billigbilleter for solstørste folk sør for Trondheim.
Hva ha de å tilby til oss nå da? Jeg er så møkk lei av å drasse rundt på votter på lue og den samme vinterjakken har dekket kroppen min siden oktober i fjor!!
Den flotte gule vårjakken..ja den henger godt i skapet den..stakkars, kommer ikke til nytte år ser det ut til.
 
Men jeg har det fint, jækla fint! Ikke trenger jeg å shave legger, skvise meg inn i sommershortsen eller smøre kroppen med klissen krem, spise meg opp på grillmat med deilig smør og rømmebaserte produkter til. Jeg kan fortsette akkurat som før jeg og se det postitive i det hele,eller?
17.mai ikledd ull under bunadsskjorta og lester i skoen, kongebra!!
 
Dere e ser sarkasmen, sant?
Jepp, jeg har lyst til å sitte ute å nyte en kaffe i sola, nå gjør jeg det fremfor peisen i hyttebunaden. Jeg har lyst til å pusle i hagen og kjøpe blomster på torget, men når fingeren fryser og jorda ennå er frossen er det liksom ikke noe poeng
Mens vi venter på våren kan vi fortsette å se på de sør på som mesker seg i sola, fyller instagram med bilder av unger som bader i hagen, ønsker god sommer til familie og venner, er blitt solbrente og viser sine grønne flotte hager..showoff!!
 
Jeg legger ved bilder fra helga jeg...skitur i sulisfjellene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

koselig om du legger igjen en vinglete kommentar:)